Welkom

Quilts met een verhaal
Kijk ook op mijn site www.sandraskeus.nl

dinsdag 7 juli 2015

9 graden liniaal


Ik had al heel lang een 9 graden liniaal in de la liggen en nog nooit wat mee gedaan. Jammer eigenlijk want ik kan er zulke mooie dingen mee maken! Dus maar eens een paar boeken uit de bieb gehaald en op internet gesnuffeld al werd ik daar ook niet veel wijzer van. 
In EQ7 kan ik gelukkig zelf met kleurtjes een hele mooie ronde quilt tekenen en dan wordt het gelijk al wat. dus daar eerst maar eens een avond aan besteed. 

Omdat ik pas dat stapeltje stofjes had geverfd, zie hier, besloot ik met de blauwe aan de gang te gaan.Dat waren 5 kleuren...moet kunnen...
Na even rekenen kon er idd net een mooi quiltje uit. dus ik heb stroken gesneden voor 5 pakketjes ... en deze uitgelegd op tafel. Ze liggen hier niet helemaal op volgorde maar de bedoeling is duidelijk denk ik....


en nu maar eens op de goeie manier aan elkaar gezet zodat ik mooie rechte banen kreeg en gestreken. Op de foto zijn ze nog niet gestreken. 


Dan begint het leuke werk. met de 9 graden liniaal 8 "stroken" van elk kleuren pakket gesneden. 


dat gaat heel makkelijk maar omdat je telkens van hand moet wisselen om te snijden heb ik daar een draaibare mat voor gebruikt. (Niet op de foto)


Zo, klaar! en nu...uitleggen.



(het licht in mijn werkkamer is niet helemaal optimaal vandaar het kleur verschil in de foto's..sorry..
Maar de cirkel is rond !!(nou ja rond...)


en dan de stukjes 2 bij 2 aan elkaar zetten. Gewoon zonder spelden en de naadjes gebruiken om mooie kruispuntjes te maken. 


De cirkel wordt steeds kleiner...en mooier 


nu alle stukjes 2 aan 2 aan elkaar zitten ga ik die weer aan elkaar zetten. 


en weer wordt de cirkel kleiner...


als ook alle viertjes aan elkaar zitten is de cirkel echt rond. Alleen het middenstuk nog opvullen..
Maar ja ik heb geen stof meer over dus moet er maar een ander lapje in. 


En doe ik dat dan met wit of met een ruitje 


Ik kies voor wit. 



En ziedaar het topje van een leuk rond kleedje met een doorsnee van 48 cm.
Nu nog quilten en dan kan hij op tafel, of op de bank of aan de muur of op een hoekje van het bed, of op het logeerbed of misschien ergens in mijn werkkamer....

Een groet van Sandra

2 opmerkingen:

  1. Oh, dit vind ik prachtig! Die wil ik ook wel maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is hij mooi plat geworden. Hij moet kloppen 40 maal 9 graden is 360....maar toch....
    Heel erg mooi is hij geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie.....