Welkom

Quilts met een verhaal
Kijk ook op mijn site www.sandraskeus.nl

zondag 22 maart 2015

4th of July

Momenteel bezig met de quilt 4th of July van Judy Niemeyer.
Patroon en stofpakket te koop bij www.quiltshop-online.nl



Het begin! Alle blokken worden in paper piecing gemaakt. En met recht paper piecing want ik stikt gewoon op kranten papier. Patronen waren daar al op voorbedrukt. 


Elk blok moet 24 keer gemaakt worden. 


Netjes bij elkaar gerangschikt in mandjes. 


Uitleggen van de blokken vond ik een feestje!
Dan zie je al een beetje hoe het allemaal gaat worden. 


Rondingen aan elkaar zetten en het papier eraf halen. Dat is het meeste werk. 


De blokken die tegen elkaar liggen zitten in elkaar. Van de losse blokken moeten de rondingen nog gedaan worden. 
Ik snap best waarom hij de 4th of July genoemd wordt: Het is net Vuurwerk!!

Wordt vervolgd!! 

Groet, Sandra

2 opmerkingen:

  1. Inderdaad, net vuurwerk, mooie kleuren heb je uitgezocht!
    groet, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kleuren Sandra, heel mooi! En wat een werk, mijn complimenten hoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie.....