Welkom

Quilts met een verhaal
Kijk ook op mijn site www.sandraskeus.nl

dinsdag 29 april 2014

Scherpe puntjes

Ik ag op het blog van Bernina een uitleg over scherpe puntjes door Ageeth Jak: http://blog.bernina.com/nl/2014/04/hoe-naai-je-een-scherpe-punt/
Dat wilde ik gelijk ook proberen om te kijken of ze gelijk heeft. (Soms ben ik wat eigenwijs en probeer ik het eerst eens uit) dus hier mijn uitwerking. 
Neem 2 lapjes (maakt niet uit hoe groot) en teken er een 3-hoek op alsof je een vlaggetje gaat naaien. 


De rechter (ligt hieronder links) heb ik helemaal gestikt met steeklengte 2.6 tot het puntje en toen weer omhoog. 



De rechter heb ik gestikt met steeklengte 2.6 tot een paar milimeter voor het puntje. Toen de stof dwars gelegd en 3 steekjes gemaakt met steeklengte 1.5. De steeklengte weer teruggezet naar 2.5 en weer omhoog. 



Misschien had ik beter maar 2 steekjes hoeven maken maar ja ik maakte er dus 3.



Stof weggeknipt en gekeerd........


Het hoekje van de driehoek met de blauwe stof heb ik eruit gewurmd met een potlood.
Bij de driehoek van de grijze stof ging dat veel makkelijker. Dus dat is wel beter. En ook geen propje stof meer in het puntje! En ook het puntje is scherper. Dat kan misschien nog scherper door maar 2 steekjes dwars te zetten. 
Maar het werkt wel!! Die houden we erin....
Een fijne dag!
Sandra 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Alvast bedankt voor je reactie.....