Welkom

Quilts met een verhaal
Kijk ook op mijn site www.sandraskeus.nl

dinsdag 4 maart 2014

Zonnige onderzetters

Een leuk kadootje om zo maar even tussendoor te maken. Geef er een grappige beker bij (ik had geen grappige dus dan maar één met visjes) en succes verzekerd. 

Maar...............


Maak je er 4 dan heb je echt een zonnetje op tafel. 
Deels heb ik deze ook gemaakt om ze machinaal door te quilten...voor het even oefenen zeg maar.....


Het patroontje staat hieronder. 
Het is een blokje van 9 x 9 cm. Neem je passer en teken in een hoek een kwart cirkel die 4,5 cm groot is. Dus de helft van het blokje. (lijkt kleiner hè)
Zet er ook de nummering in (indien nodig) Trek het patroontje over op een stukje vlieseline L11 en maak dit blokje met vrolijke gele stofjes in de paper piecing techniek. 
Neem een een effen stukje voor de achterkant wat ietwat groter is dan de voorkant en een stukje vulling.
Naai rondom aan elkaar en laat een klein stukje open om te keren. 
Naai de keer opening dicht. 
Kijk naar de bovenste foto daar kun je zien dat ik in vakje 1, 3 en 6 een kringel heb getekend. Dit heb ik machinaal doorgequilt evenals de ronding van de zon. 
Maak er zo 4. 


Succes en een zonnige tafel toegewenst!
Hartelijke groet,
Sandra






3 opmerkingen:

  1. leuk zo 4 bij elkaar en apart zijn ze ook leuk te gebruiken !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee, ook als een leuk verjaardags cadeautje, samen met een paar mokken. Ik ga ze denk ik wel maken. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een hele late reactie...
    Van deze onderzetters wordt ik heel blij!

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie.....