Welkom

Quilts met een verhaal
Kijk ook op mijn site www.sandraskeus.nl

vrijdag 9 maart 2012

Sun bonnet

Deze quilt is wel een quilt met een verhaal. Al jaaaren ben ik er mee bezig. Het is een grote quilt met allemaal sun bonnet poppetjes erop. Het moeten de 12 maanden van het jaar voorstellen. Het was al een heel werk om te appliceren, wat wel heel erg leuk was om te doen, maar het quilten! Ik had alle blokken gequilt en hem met de quilt-as-you-go manier aan elkaar gezet. Maar de stroken ertussen waren te breed en ik moest dus ook die quilten. Afijn, dat was ook klaar maar de blokken(die al eerder gequilt waren, zaten nu veel te ruim in de quilt.) Dat is iets waar ik me heeeel erg aan kan ergeren. Grrrr.Nu heb ik hem zonder rand in de bijkeuken hangen. Je ziet hem gelijk als je binnenkomt. Ik laat hem daar nu een aantal weken hangen in de hoop dat hij uitzakt.En met een zware lat onderin zie ik hem inderdaad strakker trekken.. Later dat ook maar in de lengte doen. Dan hangt hij wel zo dat je met een scheef hoofd moet kijken maar 'who cares'...Het gaat erom dat het goed moet komen. Ik heb toch wel heel veel geleerd van alle technieken die erin zitten en vooral het quilten. Niet meer eerst de blokken en dan de tussenstroken...!Hier is een detail van het september blok. Ziet er goed uit......toch?!
Groetjes, Sandra

4 opmerkingen:

  1. Ik snap precies wat je bedoelt, ohh dat is wel een ergenis ik doe het ook nooit meer.
    Maar dit blokje wat je laat zien is wel erg leuk.

    Groeten Miny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. IK WIL WEL GRAAG DE HELE QUILT ZIEN HET ZIET ER NU MET HET ENE BLOK AL ZO MOOI UIT,BEN GEK OP SUN BONNET.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Sun Bonnet, Dit plaatje vraagt inderdaad naar een blik op de hele quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja Sandra! Het ene blokje is al zo mooi, mogen we de rest ook zien???

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie.....