Welkom

Quilts met een verhaal
Kijk ook op mijn site www.sandraskeus.nl

dinsdag 20 september 2011

Gestoofd varkensvlees in bier!

Het was vandaag weer bere gezellig op de bee. We zijn dan wel elk met ons eigen project bezig maar in het geheel zijn we lekker aan het 'prutsen'. We maken alweer plannen voor sinterklaas en er komen ook weer een paar beursen aan, heerlijk om dan met elkaar te gaan! We kregen het vanmorgen over lekker eten en ja de lekkerste recepten werden besproken. Zo kwam ik weer op dit recept van varkensvlees gestoofd in bier.
Ik had gelijk een idee om vanavond te eten.
Oh, het ruikt zo lekker in de keuken...ik loop telkens even heen en weer om in de pan te roeren...
Hierbij het recept dan kun je het zelf ook uitproberen!

Gestoofd varkensvlees in bier!
Nodig:
2 uien, 400 gr varkenslappen, 100 gr magere spekreepjes, 50 gr boter of margarine, 1 flesje duvel (kanon kan ook), 2 plakken ontbijtkoek, 2 el mosterd, 1 bekertje creme fraiche(125 ml)

Aan de slag!
Pel en snij de uien in halve ringen. Snijd het varkensvlees in blokjes.
Verhit in een braadpan de boter en wacht tot een deel van het schuim is weggetrokken. Bak het vlees op hoog vuur in ca 5 min rondom bruin. voeg de uien toe en roer het even door elkaar. Schenk het bier voorzichtig langs de binnenrand van de pan en breng het geheel opnieuw aan de kook. Bestrijk de plakken ontbijtkoek aan een kan met mosterd en leg ze met de mosterkant op het vlees.Laat het gerecht afgedekt in ca 1,5 uur gaar stoven. Schep het vlees regelmatig om.
Bak na een uurtje de spekreepjes uit op een laag vuurtje en voeg deze samen met de creme fraiche op het allerlaatst door de stoofschotel.

Lekker met sperciebonen en aardappelpuree.

Ik wens je al vast smakelijk eten....!!

1 opmerking:

  1. Ha, daar hebben mijn jongens wel zin in. Bedankt voor dit recept, we gaan het uitproberen, dus wordt vervolgd.....

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie.....