Welkom

Quilts met een verhaal
Kijk ook op mijn site www.sandraskeus.nl

donderdag 7 april 2011

Art Quiltjes

Om mijn horizon te verbreden doe ik mee aan een cursus art quiltjes maken. Het is heel anders dan het traditionele maar het is wel heel erg leuk! Jammer genoeg is het wel heel veel werk en ik heb het 'huiswerk' dan ook lang niet af. Het was de bedoeling dat ik 2 van deze quiltjes zou maken en dan nog 1 met een andere techniek maar dat gaat niet lukken. Dinsdag is de volgende keer alweer en alhoewel ik probeer er aan te werken lukt dat toch niet zo.
De werkwijze van deze quiltjes is eerst verven, dan tekenen en dan met (borduur)garen de boel 'versieren' om er iets toonbaars van te maken. Het eindresultaat komt aardig in de buurt....dat wat ik voor ogen had is bijna bereikt. En dat vind ik ook wel belangrijk..nu nog de andere afmaken...

4 opmerkingen:

  1. Leuk geworden, dat rode op de voorgrond is leuk met die bloemtjes.
    Wij hadden op de laatste regiodag in Vriezenveen een zelfde soort werkje alleen dan zonder verven eerst dacht ik is niks voor mij, maar ik vond het toch wel leuk om te doen.

    Groeten Miny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze is al wel heel mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er ook wel als een heel echt schilderij uit hoor, mijn complimenten, lijkt mij monikkenwerk.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het werk viel inderdaad een beetje tegen vooral omdat de knoopjes allemaal met de hand zijn gemaakt en ook de bloemetjes er met de hand worden opgezet. Maar het eindresultaat is zo leuk dat ik al gauw het werk vergeten ben...op naar de volgende!

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie.....