Welkom

Quilts met een verhaal
Kijk ook op mijn site www.sandraskeus.nl

maandag 20 december 2010

Eindelijk weer even een berichtje...

Door allerlei dingen die hier thuis gebeuren kwam ik er maar niet aan toe om foto's en een verslagje te schrijven van mijn wel en wee. Deels door de kinderen en onafgemaakte zaken die schreeuwden om afgemaakt te worden moest de computer maar even een tijdje op de achtergrond. Ik heb niet stilgezeten ( wat is dat?) en heb wat dingen afgemaakt die er nog lagen.
Allereerst de pot met lampionnetjes die ik zelf in de tuin had van de zomer en gedroogd heb. 't geeft sfeer en zo gemaakt!
Toen het sinterklaasquiltje wat inderdaad bij de kachel lag op de dag dat we met het hele gezin sintekerst vierden. We vieren niet apart sinterklaas en kerst maar voegen dat samen en sluiten die dag af met een heerlijke maaltijd waar iedereen aan mee werkt. Het is dan een chaotische bende in de keuken maar wanneer iedereen vertrekt is alles weer opgeruimt. Heerlijk!

Ik was begonnen aan een paar sneeuwmannen uit de boeken van Tilda maar die hingen al een poosje in hun blootje boven mijn werktafel. Daar moest nu maar eens verandering in komen en ik heb ze een pyamaatje aan gegeven.
Neus van fimo klei
Ik heb van Fimo klei worteltjes gemaakt en knoopjes want die kon ik zo gauw niet vinden in de winkel. In de worteltjes zit een sate prikker die ik met boekbinderslijm heb vastgezet op de stof. Zit prima! Ze hangen nu in het halletje mooi te zijn en ze hebben het ook niet meer koud!

In een drogisterij in het dorp verkopen ze zeepjes met voorgeboorde gaatjes.
Ik had al eens eerder geprobeerd om zelf stukjes zeep in vierkantjes te snijden maar dat was niet zo'n succes dus met deze kant en klare zeepjes was een ketting maken geen probleem. Een mooi ornamentje eronder en wat strikjes ertussen en klaar is de zeepketting. Hij hangt nu heerlijk te geuren in....de wc!

En tussendoor nog 2 kippies. Het was een pakketje wat ik nog in de kast vond en tja als ik het nu niet maak komt er nooit meer wat van want het lag al een poosje. 
En nu maar weer verder met het volgende onaffe werkstukje. Het werkt heel goed om af en toe iets af te maken. En soms gaat dat afmaken in no-time en ben ik verbaasd dat het zo lang heeft geduurd voor ik het af had. Heb je trouwens vragen over dingen die ik gemaakt heb stuur me dan gerust een mailtje dan geef ik graag antwoord.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Alvast bedankt voor je reactie.....